JIMMY BUMA | Down under in 786FRIDGE

JIMMY BUMA | Down under in 786FRIDGE

| News |

Gek genoeg nooit aan het eind van het jaar maar altijd aan het begin,
check ik scrollenderwijs door de foto’s in mijn telefoon, hoe zit ik erin.
Ook al is er altijd een maat, staat jouw ma of pa paraat met raad,
toch is het chill om zelf even stil te staan bij hoe het nu ging en gaat.

Het jaar begon anders, met krenking en grote verandering.
Voor sommige om mij heen en voor enkele zelfs het slechtste hoofdstuk om mee te starten.
Het verlies van een dierbare, die kleur bladzijde die je niet wilt [no racismo yo], een zwarte.

Ik denk nu terwijl ik bovenstaande op papier heb gezegd, echt, oprecht,
wie leest dit eigenlijk. Klinkt onwezenlijk,
maar het slaat gewoon nergens kant noch wal op.
Deze blog op een website met allemaal knappe schoentjes, jasjes, laarsjes en tasjes.
Ze verkopen bij 786FRIDGE & 1811 MEN overigens ook kleding en lichte accessoires,
ik ging maar vijf euro in de min, plus, blondie achter de kassa was nog aardig ook dus.

 

Even terug van het onderwerp af, ik had dus een ideevlaag dat niemand het leest,
omdat het een soort vreemde bijtende eend is, naast alles wat hier voorbij sjeest.
Ik zal mijzelf uit de droom helpen want ik heb een hekel aan valse bescheidenheid,
als dat werkelijk het geval is, was ik dit soort-van-baantje natuurlijk allang al kwijt. 

Ik dook vorig jaar downig onder in het DownUnder.
En ik moet zeggen, dat Sydney dat zit wel.
Toch zag ik het aldaar in Sydney niet zitten,  
om bij dat Opera House nog langer wel te zitten.
“supertoevallig” had ik bij the Opera House & the Harbour Bridge,
deze kekke trui aan van mijn vrienden bij 786FRIDGE.
Tijdens deze “shoot” -overigens superspontaan-,

was de gedachte om straks weer naar huis te gaan
niet persé onaangenaam. Begrijp mij niet verkeerd,
het was een topvakantie en werd zeer gewaardeerd,
enkelt, was er een soort onderbuikgevoel gecreëerd.
Toen ik thuis kwam snapte ik plots het onbestemde,
iedereen had het over wie op Donald Trump stemde,
of dit de wereld zou verbeteren of juist meer afremde.
Wij leven in een tijd waarin iedereen hetzelfde ziet maar dat niet hetzelfde ziet.
Verschil met vroeger, is dat iedereen nu lukraak, digitaal een mening schiet.

Dat hetzelfde juist voor iedereen anders lijkt is geen schijn,
het is logischer dan dat het voor eenieder hetzelfde zou zijn.
Kijk bijvoorbeeld naar Pierre Balmain, voor de meeste lezers hier een sterk merk,
maar voor de mensen uit Sydney het eerste waar zij aan denken bij verhuiswerk.
Volgens Google is het de Franse collega van Christian Dior en Hubert de Givenchy.
Ach perceptie. Interessanter is er niet.

 

Exclusive news & updates
| Nieuwsbrief